Vrijwel dagelijks worden medewerkers van onze praktijk geconfronteerd met onheuse bejegening aan de telefoon, aan de balie of in de spreekkamer. Hierbij gaat het om zeer onvriendelijke opmerkingen, snauwen, dreigende en dwingende uitingen en een enkele keer zelfs ronduit intimiderend gedrag.
Wij doen ons uiterste best om uw medische hulpvragen correct te behandelen. Om de juiste hulpvraag, op het juiste moment bij de juiste hulpverlener te krijgen, worden door de assistenten enkele belangrijke vragen gesteld.
Daarmee kunnen zij de urgentie bepalen en zorgen dat u op de juiste manier geholpen wordt. Dat kan ook inhouden dat de assistente u zelfstandig informatie en/of advies geeft. Hiervoor zijn afspraken gemaakt met de huisartsen en de assistenten zijn hiervoor speciaal opgeleid. Deze adviezen worden altijd door de huisarts gecontroleerd.
Daarnaast zijn wij allemaal verplicht ons te houden aan de regelgeving die gesteld is aan het leveren van zorg.
Dit betekent dat we niet altijd volledig aan uw verwachtingen of wensen kunnen voldoen en we begrijpen dat dat soms frustrerend kan zijn.
We staan dan ook open voor alle feedback die op een respectvolle manier aan ons gegeven wordt.
Omdat wij het belangrijk vinden om een prettige, gezonde en veilige omgeving te creëren, geven wij hierbij aan hoe wij in deze praktijk graag met elkaar omgaan:
- We accepteren elkaar met onze verschillen
- We gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet
- We houden ons aan de wet wat betreft discriminatie en (seksuele) intimidatie
- Dreigend en grof taalgebruik is intimiderend en onbehoorlijk gedrag
- We willen geen enkele vorm van agressie of geweld in de praktijk