Klachtenregeling HOED Bergen
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wij hebben daartoe een interne procedure Klachtenregeling HOED opgesteld. Iedere medewerker weet hoe hij of zij u verder kan helpen met uw onvrede of uw klacht zodat wij kunnen proberen dit probleem samen met u op te lossen.
U kunt een medewerker over uw onvrede of klacht vertellen maar u kunt ook bij de balie of op de website een klachtenformulier invullen.
https://debergensehuisartsen.praktijkinfo.nl/klachten-formulier/
Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
Voor eventuele klachten zijn wij aangesloten bij Stichting Deskundigheidsbevordering en Ondersteuning Kwaliteitsbeleid Huisartsenpraktijken Noordwest Nederland.
Klachtenregeling DOKH
https://dokh.nl/eerste-hulp-bij/
De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op bovengenoemde site. De klachtenfunctionaris is eventueel ook te bereiken op telefoonnummer 072-5208325.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Voor meer informatie kunt bij de balie naar de folder “U heeft een klacht over uw arts. Wat nu?’’ vragen.