Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd een afspraak maken.
U kunt via uw patiëntenportaal online een afspraak maken, dit scheelt voor u wachttijd aan de telefoon.
De praktijken zijn met ingang van 1 februari 2024 telefonisch bereikbaar tussen 08.00 en 17.00 uur (met uitzondering van de vrije middag). We werken met een terugbelstysteem.
Wij maken in principe geen afspraken bij de balie.
Ook kunt u 24 uur per dag een afspraak maken op het patiëntenportaal.
Plan online een afspraak in voor één klacht. Voor meerdere klachten graag bellen met de assistente van uw huisarts.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Afzeggen
Wij willen u vragen de assistente tijdig te bellen wanneer een afspraak niet door kan gaan.
Een patient die zonder opgaaf van reden niet verschijnt op een afspraak, zal de eerste keer een waarschuwing krijgen. Als een patient een tweede keer opeenvolgend niet verschijnt op een afspraak, ontvangt hij/zij volgens de landelijke richtlijnen van de LHV, zelf een rekening.